Graduate School of Commerce and Business


 บทบาทของ E-commerce ความสำคัญและอิทธิพลในเชิงเศรษฐกิจการค้าและการพาณิชย์ในปัจจุบันและอนาคต การสร้างเว็บไซต์ เครื่องมือด้านการตลาด การโฆษณาสินค้า การค้าในระบบออนไลน์ ความเข้าใจเกี่ยวกับการใช้บริการของอินเตอร์เน็ต ธุรกรรมทั้งในและระหว่างประเทศ

Roles of E-commerce significant and influential in future and present economy, trade and commerce; creating websites as a marketing instrument, product advertising, and trading on-line; understanding of using  Internet services essential for domestic and international business


Application of theories in economics with consumers, markets, and price setting; impact of the economic index, e.g. interest rates, inflation problems, and international economics for assisting decision-making in various business circumstances.

            เน้นการนำไปใช้ของทฤษฏีทางเศรษฐศาสตร์ต่อผู้บริโภคตลาดและการกำหนดราคาศึกษาผลกระทบของค่าดัชนีทางเศรษฐศาสตร์ต่างๆอัตราดอกเบี้ยปัญหาเงินเฟ้อและเศรษฐศาสตร์ระหว่างประเทศเพื่อช่วยในการตัดสินใจในสถานการณ์ทางธุรกิจที่แตกต่างกันไป

           This course emphasizes the applications of theories in economics, of consumers, markets, and price setting; The impact of the economic index, interest rates, inflation problems, and International economics for assisting decision-making in various business circumstances are reviewed.